Se estimeaza ca o mare parte din populatia adulta sufera de insomnie, o tulburare de somn care implica incapacitatea de a adormi sau treziri frecvente pe parcursul noptii.

Printre principalele cauze se numara stresul si anxietatea, cu alte cuvinte, grijile si gandirea in exces, care apar in timpul noptii.

Insomnia este un simptom, ceea ce inseamna ca exista intodeauna o cauza pentru ea, una din ele fiind de obicei tensiunea acumulata in timpul zilei.

Atunci cand suferi de insomnie trebuie sa tii cont ca daca nu iei masuri la timp, acest lucru iti poate afecta in timp sanatatea fizica si mentala.

In randurile de mai jos iti oferim o serie de sfaturi care te pot ajuta in lupta cu insomnia.

Respecta aceleasi ore de odihna

Organismul nostru este guvernat de un ciclu natural de 24 de ore numit ritm circadian. Cand ai un stil de viata agitat si dezordonat, ritmul circadian se deregleaza, iar insomniile nu intarzie sa apara in viata ta.

Tine cont de faptul ca, daca doresti sa iti faci siesta pe canapeaua din living, vei face mai rau, deoarece vei pierde foarte mult timp la noapte ca sa adormi.

De aceea, daca vrei sa iti reglezi somnul, este indicat sa te culci mereu la aceeasi ora si sa pastrezi aceeasi ora de trezire in fiecare dimineata, chiar si in weekend.

Cu un astfel de program, organismul tau se va obisnui cu un ritm constant si te va ajuta sa adormi mai repede si mai usor. In plus, te vei trezi plin de energie in fiecare dimineata si vei scapa de durerile de cap.

Evita folosirea telefonului cu doua ore inainte de culcare

Pentru a-ti „antrena” ritmul circadian este recomandat sa eviti expunerea ochilor in fata ecranelor cu minimum una sau doua ore inainte de a te culca.

Motivul este simplu: cand creierul percepe lumina albastra a smartphone-ului, acesta nu va intelege in ce moment al zilei se afla, crezand ca inca este lumina si, in consecinta, trebuie sa ramana treaz.

Citeste continuarea aici: Strategii eficiente pentru a scapa de insomnie