Cele mai bune surse alimentare de bor

Borul este un oligoelement necesar pentru ca organismul sa ramana sanatos si pentru ca sistemele sa functioneze in parametri optimi.

Cantitatile suficiente pot fi asigurate prin intermediul dietei, deoarece numeroase surse alimentare, precum fructele, lintea sau legumele, contin acest nutrient. Consumand regulat alimente bogate in bor, deficienta pe baza acestui oligoelement poate fi evitata.

Expertii spun ca borul ajuta la prevenirea sau la inversarea efectelor artritei, deoarece imbunatateste viteza de integrare a calciului in oase si in cartilaje.

De asemenea, respectivul nutrient poate ajuta la tratarea afectiunilor cauzate de inflamatii, astfel grabind insanatosirea articulatiilor amortite sau umflate.

Lista cu functiile borului poate merge la nesfarsit – cresterea nivelului de testosteron, amplificarea productiei de estrogen, prevenirea osteoporozei, imbunatatirea functiilor indeplinite de membranele celulare, prevenirea cheagurilor de sange, tratarea infectiilor fungice, etc.

Deficienta de bor ar putea cauza un dezechilibru la nivelul hormonilor sexuali, hipertiroidism, activitatea defectuoasa a functiilor neuronale, dezintegrarea tesuturilor osoase si artrita.

Toxicitatea cauzata de supradoza de bor este rara, pentru ca rinichii vor elimina foarte usor cantitatile excesive de minerale.

Citeste continuarea articolului aici: Cele mai bune surse alimentare de bor